آیت‌الله سید محمد موسوی‌نژاد ره

آیت‌الله حاج سید محمد موسوی نژاد، متولد دهم دی‌ماه سال 1310 ه.ش، در خانواده‌ای مذهبی در منطقه ابرده از ییلاقات مشهد به دنیا آمد و پس از حضور در مکتب‌خانه، به راهنمایی دایی بزرگوارش آیت‌الله شمس خراسانی، دروس طلبگی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد.
آیت‌الله موسوی نژاد در سال 1349 به توصیه، حمایت و راهنمایی حاج میرزا جواد آقا تهرانی مدرسه علمیه‌ای را در انتهای کوچه چهارباغ برای تربیت و تحصیل طلاب به سبک و سیاق متفاوت و تحول‌گرایانه تأسیس کرد و طلاب فاضل و برجسته‌ای تحت مدیریت مستقیم ایشان در این مدرسه که بعدها به نام ایشان شهرت یافت، مدارج علمی حوزه را در کنار درس اخلاق و عقاید و احکام گذرانده‌اند و به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کرده‌اند.
توجه به مسائلی اخلاقی و معنوی، انس با آداب، ادعیه و قرآن و اهتمام به نماز شب و نوافل در کنار توجه گسترده و خاص به دروس در کنار تحقیق و تفحص و مباحثه از ویژگی‌های آموزشی این مدرسه بود.
آیات و حجج‌اسلام والمسلمین، مروارید، حسینی شاهرودی، جواد مروی، احمدی، گنجی، سید ابراهیم رئیسی، سید حسم شریعتی، محمد وحیدی، محمدحسن ربانی بیرجندی، حسینی تبادکانی، حمید درایتی، حسینی فقیه و … از چهره های شاخص امروز حوزه های علمیه قم و مشهد، شاگردان دیروز آیت‌الله موسوی نژاد به شما می آیند.
ایشان سحرگاه روز چهارشنبه پنجم ماه مبارک رجب، 25 فروردین ماه ۱۳۹۵ ه.ش، دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم